Thursday, June 23, 2011

Rezeki nampaknya..

Tadi aku pergi ke car wreckers di Queanbeyan..perancangannya nak cari alternator untuk kereta aku..masa mula-mula telefon, orang tu cakap ada 5 jenis alternator untuk model kereta aku..sesampai di sana, aku macam cuak juga..mana taknya, kedai tempat kereta dimusnahkan..punyalah banyak kereta-kereta yang kemek sana sini ditimbunkan..aku pula seorang sahaja perempuan di situ..sebelum pergi, aku ada ajak budak junior lelaki teman, tetapi semua sibuk..memandangkan aku ini sangat independent, aku pun pergi sendiri berpandukan GPS yang aku pinjam dari housemate aku..

Sesampai di kedai yang agak menakutkan itu, aku bertanya ada stok ke tidak untuk alternator kereta aku..setelah diteliti, malangnya stok alternator mereka tidak sesuai untuk kereta aku..dengan hampa, aku memandu balik ke rumah..sia-sia sahaja perjalanan aku sejauh 15 km untuk ke Queanbeyan..taklah jauh pun dari rumah..cuma dah masuk negeri lain..aku di ACT (Australian Capital Territory), Queanbeyan di New South Wales (NSW)..

Dalam perjalanan balik, aku singgah di McDonald's untuk membeli lunch..setakat nak beli filet o fish, lepas lah..tak ada ayam or daging halal di Canberra ini..tak seperti di Melbourne atau Sydney..ada McD dan KFC halal..bolehlah makan double cheeseburger kegemaranku..huhu..setelah memesan filet o fish untuk dibawa pulang, aku terus menuju ke kereta..aku memang menjadi tabiat akan makan fries dahulu sebab memang gemar makan semasa masih panas..bila aku buka beg kertas untuk mengambil fries, aku perhatikan ada 2 filet o fish tanpa fries..malas pula aku nak berjalan semula untuk menukar burger dengan fries..Alhamdulillah, rezeki aku hari ini..bukan senang nak dapat 2 burger..kalau aku tukar, aku la yang rugi sebab burger lagi mahal harganya dari fries..hehe

p/s: tak dapat cheeseburger, filet o fish pun jadi..

1 comment: