Friday, May 21, 2010

Excited nk pi jalan2

Aku tak taulah nape sejak aku dtg OZ ni aku macam xde mood..byk sebab yang aku leh kaitkan kenapa aku berperasaan sebegini..antara sebab-musabab nya:-
1. aku masih dalam proses nak menyesuaikan diri..dengan environment, cuaca, orang, tempat..
2. aku baru aje pindah 3 hr lps ke bilik aku sekarang ni..so, aku agak penat mengemas dan membeli barang keperluan
3. aku terus hilang mood bila supervisor aku bagi 156 jurnal untuk aku baca..huhu (yang ni mmg aku terkejut beruk..nasib dia save dalam 'stick'-supervisor aku refer USB thumb drive tu sebagai 'stick'..haha..klakar lah)

Jadi, dengan cuaca yang sejuk (siang skrg ni dlm 16 degree, malam kdg2 mencecah 4 degree), kdg2 otak aku jadi 'beku'..huhu..aku buat paper kat Malaysia pun tak pernah lagi aku baca sampai 156 jurnal sekaligus..tapi, supervisor aku yang dua orang tu memang sempoi..first supervisor aku muda..nama dia Dr Simon..yang kedua, nama dia Bill (profesor)..ni dah season..tp byk ilmu..diorang siap cakap kat aku suka hati lah nak dtg ke tak hari2..kalau nk baca kat rumah pun boleh..janji dalam masa 3 bulan, da siap initial proposal..bab nak siap kan proposal yang susah ni..tapi xpe..I am taking it easy..tak nak stress2..

So, untuk mendapat ilham untuk membuat proposal nih (konon nye lah kan!), aku akan ke Sydney dan Wollongong this weekend..aku akan pi hari ini sampai hari Isnin..memandangkan supervisor aku yang dua2 orang tu pun ke Taiwan untuk konferens, xde makna nye lah aku nak ke lab tuh..I am so excited with this trip..harap2 nye perjalanan aku dipermudahkan dan selamat hendaknya aku tiba ke destinasi..nasib baik aku ada kawan kt Wollongong..ni kawan masa aku amik master kt UK dulu..kitorang pun dah lama x jumpa..hampir 2 thn kalau x silap aku..jadi, ni kira macam mengimbau kembali kenangan masa jalan2 kat UK dulu..

Hopefully, this upcoming trip will be a memorable trip..walaupun sejuk2, aku ttp akan meneruskan perjalanan..kalau nak tunggu panas, baik duduk Malaysia aje kan..hehe..baju pun aku dah kemas..yang paling penting, kamera aku kne bwk..tak boleh tinggal..sejak ada dslr, aku sangat suka mengambil gambar untuk improve skill photography aku..apa2 pun, tunggu ajelah aku update nnt..yg penting, kita ENJOY!!

p/s: harap2 hari Sabtu dan Ahad ni x hujan kat Wollongong n Sydney..amin!

No comments:

Post a Comment