Tuesday, February 12, 2013

Lagi cerita pasal emas

Assalamualaikum semua,

      Semoga semua berada dalam kesejahteraan..Alhamdulillah, di kala ini aku masih bernafas dan menghidup udara ciptaan Tuhan..hmm, nampaknya aku telah lama melupakan kewujudan blog ini setelah mempunyai blog satu lagi..kira dianaktirikan lah blog aku ni..bukan apa, tak ada masa nak manage sampai dua blog dengan kesibukan sebagai pelajar dan masa yang terhad sebagai cleaner sekolah yang berjaya..hehe..

        Apa pun, ni aku nak kongsi serba sedikit macam mana dengan membeli emas, aku dapat menyimpan sehingga RM 5000 dalam masa tujuh bulan..ini semua dengan perancangan..setelah celik emas, aku jadi lebih aware dan bijak mengurus kewangan..nak baca lanjut, boleh pi ke blog aku yang satu lagi nih: 

http://goldemasperaksilver.blogspot.com.au/2013/01/bagaimana-saya-menyimpan-sehingga-rm.html

      hah, baca jangan tak baca...kalau aku boleh, korang pun boleh jugak kan? Tidak semestinya beli dinar..emas kan ada dalam pelbagai bentuk..boleh pelbagaikan simpanan macam gold bar, barang kemas..terpulang pada kesukaan masing-masing..yang penting, setiap bulan wajib ada simpanan..SIMPAN dahulu, baru BELANJA..bukan sebaliknya: belanja dahulu; kalau ada lebih baru simpan..sampai ke tua lah tidak akan ada simpanan...JANGAN percaya cakap aku..buat aje..SIMPAN DAHULU, BARU BELANJA..

        Ni aku sertakan link facebook page aku kalau ada yang berminat nak tahu lanjut pasal emas..jangan malu-malu ya..malu bertanya sesat jalan..hehe






      


No comments:

Post a Comment