Friday, March 18, 2011

Kesibukan yang melanda..

Hmm, sejak akhir-akhir ini, kesibukan mulai melanda aku..ini lah yang dikatakan rebut waktu lapang sebelum sampai waktu sibuk..dulu aku bising tak ada kerja, banyak waktu senggang..yelah, pergi lab pun jarang-jarang..semua gara-gara sampel aku yang masih belum sampai..bila sampel sampai, aku pula balik bercuti 2 bulan kat Malaysia..la ni, aku memang teramat sibuk..as busy as a bee la bak kata orang putih..hari-hari aku akan pergi lab..setakat ini, tak pernah miss pergi lab..

Aku balik dari Malaysia haritu dengan semangat baru..tu yang aku penuh bersemangat membuat kerja lab..sampai kadang-kadang tu, aku balik lagi lewat daripada lab technician aku, si Frank tu..Frank siap pesan suruh aku tutup semua lampu sebelum aku balik..hehe, punya semangat aku membuat semua proses yang tedious mengerjakan sampel ikan aku tu..

Tak cukup dengan kerja lab yang berlambak-lambak, aku menyibukkan diri dengan aktiviti riadah pulak..setiap jumaat, mesti aku akan main futsal selama 2 jam dengan budak-budak UC..pastu sabtu or ahad, sewa court main badminton..hari selasa pi kelas zumba (ni semua gara-gara hasutan housemate aku)..pastu untuk hari-hari lain, main badminto depan rumah..uncle lan siap pasangkan net untuk kitorang..sungguh sihat aktiviti harian aku..

Esok, sabtu ada picnic day AMMF plak di Lake Ginninderra (harap cuaca baik dan tidak hujan)..aku jadi sub-committee secara paksa rela..sedangkan aku ni member pun tidak..nak tak nak, aku iya kan aje..hari ahad hari yang aku paling tunggu-tunggu..ada MASCA Sports Carnival..aku masuk single badminton dan mixed double..tak cukup dengan itu, aku masuk volleyball pulak..hari Isnin haritu sempat berlatih volley sampai bengkak-bengkak lah tangan aku sebab bola tu baru dipam..

Apa pun, I am keeping my fingers crossed..harap ade luck untuk badminton nanti..untuk volleyball, I guess it's a slim chance sebab praktis baru sekali..apa lah..tak ada semangat kesukanan betul la team aku..

p/s: looking forward to the weekend..especially Sunday!

No comments:

Post a Comment