Monday, December 19, 2011

Kehidupan tiga dekad ku..

Alhamdulillah, syukur kepada hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia-Nya, aku telah diberikan kesempatan untuk mencecah umur 30 tahun pada tanggal 25 November lepas..(maaf kerana agak sibuk untuk update blog ini)..hmm, diam tak diam aku telah bernafas selama 3 dekad dan kini telah melangkah ke era 30-an..orang kata, zaman 30-an adalah zaman kemuncak kejayaan seseorang..moga-moga aku akan beroleh kajayaan itu..insya-Allah..

Apa pun, aku amat berterima kasih kepada housemates ku yang telah menyambut ulang tahun kelahiran aku..(ini kali kedua aku menyambut birthday di perantauan)..meriah sambutan birthday aku kali ini..penuh dengan kegembiraan dan ucapan selamat hari lahir dari sahabat handai dan kaum keluarga yang membuat ucapan sama ada melalui laman muka buku (facebook) atau pun sms..hehe..

Tiup lilin
Birthday aku jatuh pada tanggal hari Jumaat..aku tidak ke lab kerana sudah berjanji dengan housemate untuk keluar membeli barang untuk persiapan bbq keesokan harinya..alhamdulillah, housemate aku belanja lunch sempena birthday aku..kami makan Nando's..petangnya seperti biasa aku pergi kerja dalam pukul 6 dan kembali semula ke rumah pada jam 8 malam..selesai kerja, aku terus mandi dan menunaikan solat Maghrib..selalunya, hari Jumaat kami berlima akan makan malam bersama-sama kerana malam-malam lain aku bekerja dan tidak berkesempatan untuk dinner bersama..walaupun kami semua duduk dalam satu rumah yang sama, kami sangat-sangat menghargai kecanggihan teknologi sedia ada sekarang..kami akan berkomunikasi samada melalui YM, Viber atau pun whatsapp..mana tidaknya, nama je kami serumah..tapi bilik kam kan lain-lain dan terpisah kepada dua wing yang berbeza..



Happy potong kek
Maka, usai solat aku whatsapp housemate yang satu lagi bila nak dinner sebab aku dah kelaparan..dia cakap nak tunggu yang seorang lagi balik dari lab..dalam 10 minit kemudian, aku menerima mesej whatsapp mengatakan semua dah ada dan boleh keluar makan..aku pun terus keluar dari bilik dan menuju ke dapur..bila aku keluar, aku kehairanan kerana dapur sangat gelap sedangkan housemate aku yang berempat itu kecoh je bila aku solat tadi..serius aku tak nampak apa-apa..selang beberapa saat, muncul lah 4 lembaga dari sudut dapur menjerit "surprise!" sambil menyanyikan lagu happy birthday untuk aku..aku terharu..lampu dibuka dan aku lihat di dapur sudah ada kek, hadiah, belon helium dan kad ucapan..what a surprise..makanan pun sangat menggiurkan..ada pancake yang housemate aku buat berserta turkish pide yang amat banyak (macam tau-tau aje aku teringin pide)..pide ni macam pizza tp filling dia di dalam roti..sedap, aku suka..:)

Yang aku paling suka sekali adalah hadiah yang aku dapat dari housemates aku yang berempat ni..aku memang ada bagitau kat seorang housemate aku yang aku ada suka satu buku fotografi ni..tak sangka pulak diorang belikan betul-betul yang macam aku nak..itu pun aku cakap sekali je..sungguh tak ku sangka memori housemate ku ini kuat..thank you very much Fifi (bukan nama sebenar..hehe)..thank you juga kepada housemates ku yang lagi tiga itu..sayang kamu semua! muaahhh!

Apa pun, syukran Allah kerana telah memberi aku kesempatan untuk mencecah umur 30 tahun..semoga umur ku diberkati, dikurniakan kesihatan yang baik, rezeki yang melimpah-ruah, dipanjangkan umur untuk aku penuhi dengan kebaikan dan dipermudahkan dengan kejayaan..Amin.. 

Family portrait bersama housemates..hehe:)





 p/s: Terima kasih Ya Allah atas kesempatan mencecah 3 series..


2 comments:

  1. Hepy belated besday sory tlambat sgt wish coz dh lm x msk bc blog nih..nih free intai2 kot de resepi br hehe...klu bmw 3 series nih mhl oooOoOo :P

    ReplyDelete
  2. Tq Cik Pah..lama x masak sjk dah duduk rumah aunty..mknn semua provided..resipi baru mmg xde la jwb nya..hihi

    ReplyDelete